jeanytt

Lucia i Ekologen

Publicerad 2009-12-13 17:54:09 i


Vår byaförening hittar på många saker under året för att främja byagemenskapen. I dag var det dags för julgröt i  med skinksmörgås i byalokalen Ekologen. Trevligt och mysigt!

Barnen fick lämna sina önskelistor till tomten och så hittade de själva på att de skulle göra ett improviserat luciatåg. Lussesången blev däremot en annan än den man är van att höra... 
Sankta lucia, skänk mig en tia, tian var trasig, lucian var knasig...
...sjöng de små glatt och högt inför ett femtiotal bybor. De lös upp i vintermörkret! 
     

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2009-12-14 16:44:49

Vilken vacker lucia.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-12-14 22:21:22

Vilken söt liten tuffing du har - allra först i ledet - det skulle aldrig Moa våga. Hoppas Lucia var bra och att vi snart hörs igen!

Kram Ullis

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-12-16 21:16:34

Hon var inte bara först, hon drog själv ihop luciatåget! När hon hörde att de inget luciatåg hade sa hon självsäkert, jag kan ordna ett! Behöver jag säga att jag är stolt över henne... som en tupp!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela