jeanytt

Julhelgen

Publicerad 2009-12-28 22:08:39 i

Nu är julhelgen slut, men tack och lov inte min julledighet. Hoppas er jul varit bra, det var min!  
Julafton 24 december:
För att inte julaftonen skulle bli allt för lång hade vi delat upp julklappsöppnadet. Vi öppnade några här hemma på morgonen. Några vid Kalle Anka som vi såg hemma hos min pappa med familj. Då fick vi också chansen att träffa min farfar. Resten av paketen öppnade vi när tomten kom till Johans syster där vi firade själva julaftonskvällen. 

Hemma hos Johans syster var hela Wiklunds klanen samlade så vi var tjugo personer som åt gott och mycket- jag tror jag är mätt än! Tomten kom med många klappar- främst till de små. Theo var inte alls rädd för tomten, däremot så var han (som små barn brukar vara) rätt så ointresserad av paketen. Ida-Therese spelade med när tomten kom men talade sen om att hon minsann visste att han var utklädd och hon kunde också säga vem det var...

Hon fick föresten mest paket av alla och var glad och tacksam för allt hon fick! Mest har hon dock lekt med kameran hon fick, som är vår gamla som blev intressant igen när hon kan kalla den sin. Jag har fått tömma minneskorten inte mindre än tre gånger sedan julafton. Äpplet fallar inte långt från trädet... 

Juldagen 25 december:
Jag sov som en tonåring och blev väckt först vid lunch... underbart! Sen åt vi frunsch, packade upp julklapparna och så iväg på nästa middag som var hos min bror och hans fru. Mer god mat och trevligt sällskap!

Annandagen den 26 december:
Mellandagsrea med Johan medan barnen stannade hemma hos farmor och farfar. Det blev lite kläder och en ny tv. Sen bio på kvällen, Luftslottet som sprängdes. Mysigt dag. Filmen var däremot ingen höjdare. Som vanligt är boken bättre... God fortsättning på er!

Kommentarer

Postat av: Ammi

Publicerad 2009-12-29 08:14:18

Det låter och ser ut som att ni har haft en härlig jul :)

Massor med kramar och Gott Nytt År!!!

Postat av: jeanette w

Publicerad 2010-01-05 15:01:27

hej! på detta kort i trappan är Ida verkligen lik sin kusin Minna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela