jeanytt

Vår i luften

Publicerad 2009-04-30 16:27:10 i

Vilket härligt väder det är idag! Jag och barnen har varit ute hela dagen och fixat lite. Planterat pensér, burit upp vintergrejer på vinden och tränat Ida på att cykla utan stödhjul. Ett annat vårtecken är att tulpanerna vi satte ifjol nu är på väg upp. Det ser kanske inte mycket ut för världen men glädjer mig mycket eftersom resten av gården ser anskrämlig ut... Vi grävde ju kommunalt vatten i höstas och nu har vi  efterarbete kvar som att så ny gräsmatta. En tröst är att det ser likadant ut hos grannarna som också grävde samtidigt som oss... I kväll ska vi till majbrasan i byn. Det blir korvgrillning tillsammans med andra barnfamiljer här i Långnäs. Det brukar vara väldigt trevligt. Jag och Johan hade föresten en vuxenkväll själva igår, vi var (tillsammans med Johans syster och hennes familj) och såg Big Comedy på Kulturens Hus i Luleå. Det är en stand up show som turnerar runt i landet. Jag skrattade så jag hade ont i käkarna!  Det var visserligen en hel del skämt under bältet, men de gick hem hos mig!

Kommentarer

Postat av: jeNETTE W

Publicerad 2009-05-06 15:53:08

Ja visst va de bra, tack för en trevlig kväll

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela