jeanytt

Mysig påsk

Publicerad 2009-04-16 21:24:22 i

Vi har firat påsken i stugan och det har varit jätteskönt för när man är där kommer man ner i varv, går och lägger sig tidigare på kvällarna, är ute mycket och umgås istället för att se på tv. Vädret har varierat, allt mellan snö och sol har vi haft, men så är det ju april månad också. Eftersom stugan egentligen är ett stort gammalt hus från slutet av 1800-talet så är inte hela huset renoverat ännu. Nu har vi påbörjat renoveringen av vårt rum, så den här påsken var första påsken jag inte sov i underställ. Vårt rum har varit dragit värre eftersom vi har tagit över drängens gamla kammare och där har det varit orginalfönster och bara sågspån som isolering i väggarna. Men Johan har jobbat på bra och nu har vi nya väggar och tak på plats. Nu är det finliret kvar med måla och tapeter. Det kommer att bli jättebra! Tanken är att vi ska kunna nyttja stugan mera när allt är klart. Johans syskon har ju fixat till sina delar av stugan så vi blev sugna att få fint vi med. Alla (Johans syskon med familjer och hans föräldrar) har föresten varit i stugan hela påsken och Ida-Therese har varit i sitt esse när hon har alla kusiner runt omkring sig. Hon avgudar sina kusiner som hon verkligen ser upp till. Jag har sagt det förut men jag måste säga det igen- hon har världens bästa kusiner! De är 12, 16, 18 och 19 år gamla och tar frivilligt med sig sin femåriga kusin på badhuset. Inte illa. Badhusbesök är tradion när man firar påsk i stugan. Varmvattnet räcker inte till om alla ska duscha samma dag. Å duscha vill man efter att man åkt skoter. Skoterföret har föresten inte varit det bästa, men det har varit roligt i alla fall! Att köra fast hör ju liksom till. Ida frågade en dag om det var "köra-fast-krig" eftersom nästan alla satt fast emellanåt. Vi körde faktiskt fast minst av alla så Johan tjat om att byta skoter har lugnat ner sig lite...  Vi får se hur länge det håller i sig?! Till sist då -ingen påsk utan påskkärring:
Fler bilder kommer senare..

Kommentarer

Postat av: Niklas

Publicerad 2009-04-17 13:39:44

Jag har också ett gammalt hus, som jag repar lite då och då, men det blir inte så perfekt. Därför ska jag nu anlita en riktig hantverkare, eftersom man får skatteavdrag. Å så förbättras ju konjunkturen.

Postat av: Y

Publicerad 2009-04-18 19:40:15

Nä varmvatten är en bristvara även hos oss då vi är 14 st på en dusch dessutom är tål jag inte att vara inne i huset där duschen är så det blir itne så ofta. men tre ggr på 14 dagar är på gränsen känner jag. men allt går med skötlappar och vattenkokare. KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela