jeanytt

Skolmatsdebatten

Publicerad 2009-04-03 10:47:58 i

Jag har följt med i tidningarna och läst om skolmaten i Piteå som enligt insändarna i ortens tidning skulle vara under all kritik. Så illa kan det väl aldrig vara tyckte jag och mindes att Idas fröknar har prisat deras mat på förskolan (som följer samma matsedel). Nu har ju förskolan (eller dagiset som jag vill kalla det) en egen kocka som fixar till maten, så kanske är det därför som barnen och fröknar äter bra. Men inte ens hon kunde göra något åt gårdagens rätt: Chili sin carne, som tydligen är Chili con carne utan köttfärs. Vad blir kvar då? Vita böner i tomatsås... Inget barn hade ätit det och hur kul kan det kännas för kocken? Inte så kul för fröknarna att förklara för föräldrarna heller varför barnen är griniga och trötta... Eller för föräldrarna att inse att nu gäller det att snabbt fixa mat så att ens barn orkar göra nått mer den dagen. Nä, Piteå kommun- SKÄRPNING- spara INTE på barnen! Låt heldre oss föräldrar betala en slant extra så att barnen tycker om maten ni serverar. 

Kommentarer

Postat av: linda

Publicerad 2009-04-03 13:46:35

I veckan fick man ju äta gratis på barnens förskola/skola. Jag valde denna dag som min. Den smakade som mild salsa ungefär till dess försvar och var ganska ok. Men jag är vuxen och åt mycket sallad till. Min son däremot åt ris och lite sås mest för syns skull och ett hårdbröd. HAn och fler med honom ska jag säga. Det som jag tycker är bleklämmande är dock uppslutningen. på Philips 4 avd hade max 5 föräldra valt att komma under veckan totalt och jag läste i tidningen att 47 st på hela skolsidan dykt upp. det ger ju fel signaler om något till ledningen. Massa ramaskri anonymt i tidningen och ingen verkstad liksom...

Postat av: Sara

Publicerad 2009-04-04 10:00:19

Jag var och åt på pojkarnas förskola och jag var den enda föräldern på avdelningen som hade varit och ätit. Det var risgrynsgröt det var gott. Synd att inte fler tog chansen att prova maten.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela