jeanytt

En bra start på dagen

Publicerad 2009-04-01 10:31:18 i

Igår var jag i Luleå med min goda vän Anna för att ägna en hel dag till att shoppa kläder. Hon hittade mycket fint, bland annat en klänning som hon ska ha på sin systers bröllop. Själv kom jag hem med fyra par trosor som var på rea.... Inte för att jag inte provade en massa kläder, men det mesta ser inte klokt ut på mig! Jag är inte nöjd med min kropp just nu. Vem är det kan man undra? Men faktum är att min vikt efter Theo är allt för hög så nått måste göras åt detta. I ett provrum i går läste jag i och för sig den här uppmuntrade texten: 
"En kvinna utan mage är som en säng utan kuddar" 
Men vad hjälper det om nu kudden väller åt alla håll!?

Så idag startade jag dagen på ett sätt som jag hoppas ska bli en vana. Jag tog en promenad redan klockan sju så att jag skulle hinna en runda innan Johan skulle åka på jobbet. Solen sken och jag fick en stund för mig själv. Det kändes som en riktigt bra start på dagen! Det blev faktiskt lättare att ta tag i tvätt och städning efter det.  

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-04-01 11:35:50

Så duktig du är som var ute redan den tiden...då hade jag knappt vaknat och nu har jag nyss vaknat efter en liten tupplur...nu först städningen...

Jag har ingen energi..helt knäckt!

Kram!!

Postat av: Jeanette

Publicerad 2009-04-02 10:07:08

Ja igår var jag duktigt, fick ihop 13000 steg innan dagen var slut. Men idag är jag trött...zzzzzzzz.

Men vi ska väl gå en sväng i eftermiddag?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela