jeanytt

Familjevecka

Publicerad 2013-05-13 22:45:00 i Familj

Veckan som gått har varit bra. Tisdag fick jag en försmak av sommaren när jag besökte huvudstaden i jobbets vägnar över dagen. Det är den här årstiden man märker av att vi lever i ett avlångt land. Onsdag var det fint väder även här hemma och eftersom det var en kortdag hann vi också hälsa på brorsan och barnens kusin Elias. 
Torsdag som var röd dag öste regnet ner, typiskt. Det blev surr med grannar istället och en hel del kaffe. I fredags var det lovdag från skolan. Ida-Therese jobbade med mig på förmiddagen men vid lunch mötte vi upp mormor på stan. Idas födelsedagspresent var nämligen en stadsdag med mormor och nu skulle den bli av. De köpte många fina plagg, men kanske inte de mest praktiska kläderna...eller som Ida kommenterade det hela: "De får ju du handla mamma!". Lördagkväll kom Anna med familj på middag, trevligt! Söndag var det soligt och fint och då blev krattningen äntligen av. Så nu är åtminstone blomrabatterna klara. Men vi har ju rätt stor tomt... jag siktar på att vara helt klar innan examen. Till sist vill jag dela med mig av en bild på våra fina barn. Det är inte ofta man får ta bilder på dottern längre så det gäller att passa på när man får.
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela