jeanytt

Älskade farfar

Publicerad 2014-01-19 13:53:00 i

Min älskade farfar har somnat in, 83 år gammal. I sina krafts dagar var han en man som älskade att vara i skog och mark. Han var en snäll man som gärna tog med sig sina barnbarn, men vi fick följa med på hans villkor. Det vill säga att om man skulle med och fiska så fiskade man tills solen gick ner, plockade man bär så plockade man tills alla hinkar och kärl var fulla. Han hade ett stort tålamod och jag kan inte minnas att han någonsin var arg på mig som barn trots att jag säkert höll på att tajta i hjäl honom om att vi skulle ta rast och fika eller ge oss för dagen. Vila i frid älskade farfar Tage!
 
 

Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2014-01-21 10:35:09

Kvällen farfar dog var jag ledsen och då kom Theo och gav mig en kram och sa: "När man är gammal så måste man få dö, sånt är livet"

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela