jeanytt

Förberedelser pågår

Publicerad 2013-06-03 16:58:00 i Familj

Förberedelserna inför examen på fredag den 7 juni är i full gång. Wiklunds har en tradion av stort släktfika på examen. Tidigare år har Johans syskon stått för detta men nu är det vår tur att ta vid. Därför har det bakats i helgen för hembakat fika vill de ju ha....Tur jag har bra hjälp av Theo: 
   Jag hade också tänkt hinna klart i trädgården före examen men vi får se hur det blir med det. Det tar längre tid än man tror att gräva i jordgubbsland och rensa ogräs i rabatter. Men det blir fint. Så här på våren tycker jag faktiskt att det är riktigt rogivande att få gräva i jorden. Mitt jobb- kommunikation- är liksom en stort svart hål som aldrig blir fullt. Ibland kan det var skönt med jobb som ger synliga resultat. Jag gillar känslan av att kunna ge mig själv en klapp på axeln och säga till mig själv: "- Kolla vad fint det blir!". Att gräva i jorden går dessutom lättare när solen visar sig, då är det liksom dubbel belöning.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela