jeanytt

Vardagspusslet

Publicerad 2013-01-15 17:15:00 i Familj

Det här med att få ihop vardagen är minsann inte lätt. Att jobba heltid och pendla mellan jobb i Luleå och bostad i Piteå innebär långa dagar för både mig och våra barn. Eftersom Johan desutom jobbar i butik så är det inte ovanligt att våra barn stänger fritids och dagis. Detta trots flexibla arbetsgivare. Genom åren har vi provat olika lösningar för att underlätta vardagspusslet. Jag har testat vara ledig en dag i veckan, men det floppade rejält eftersom jag fick jobba igen det på andra dagar. Vi har också provat RUT vilket har underlättat i hemmet, men det har inte gett oss kortare dagar. Vi nyttjar frekvent våra far- och morföräldrar som hjälper oss med dagishämtningar när det kniper. Vi är oerhört tacksam för deras hjälp. Men i takt med att barnen blir äldre blir det också fler aktiviterer och läxor som ska hinnas med... så vardagspusslet är svårt att få ihop. Så nu gör jag ett nytt försök med att minska på arbetstiden, från februari månad ska jag jobba 90 procent och därmed korta ner några av mina arbetsdagar, totalt 4 timmar mindre i veckan. Jag hoppas innerligt att det kommer att fungera.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela