jeanytt

Lekhelg med barnen

Publicerad 2013-02-03 18:01:00 i Familj

Det har varit en bra helg. Eftersom det är februari nu (när jag ska jobba mindre) slutade jag i tid i fredags och hann med lek på Nimbus med mina "systrar" Anna och Sara och barnen.

Lördag höll vi oss hemma och myste med Smilla som vi har varit hundvakt till i helgen. Barnen bakade, jag läste bok och tog en promenad. Lugnt och skönt. På kvällen kollade vi på Melodifestivalen med några grannar som tittade förbi. Trevligt med spontanbesök! Melodifestivalens låtar imponerade däremot inte på någon av oss.
 
När vi vaknade i morse sken solen men tyvärr var det allt för kallt för uteaktiviteter så vi åkte på badhuset istället. Kommunala badhuset är faktiskt en riktigt prisvärd aktivitet som är roligt för hela familjen! Jag tycker visserligen att vattnet i stora bassängen är väl svalt för min smak, men som tur är ger Theo oss entré till barnbadets varma bassäng. Jag höll mig mest där med honom, medan Johan lekte med Ida och hennes kompis i stora bassängen. Efteråt blev det latmansmiddag på Frasses och klippning av barnen hos en klippkunnig vän. Nu är det dags att ta tag i förberedelser för veckan som kommer. Helgerna går så fort.
 
Till sist ett bildcollage som jag lånat av Anna.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela