jeanytt

Visst vaccinerar du dig?

Publicerad 2009-11-13 10:06:11 i

I går fick Ida-Therese sin första vaccinationsspruta. Att ta sprutan gick bra och hon verkar inte ha ont av den heller. Däremot var det lite si och så med organisationen på Öjebyns vårdcentral, så pass illa att jag faktiskt vill ge dem en känga! Jag VET att det finns ett fiffigare system att organisera det hela på med hjälp av landstingets webboknings-appikation. Men det hela hänger på att vårdcentralerna faktiskt lägger in tider som går att boka. De hade man INTE gjort i går och tro mig att de blev i frågasatta för det- inte bara av mig. Istället fick man nu köa i 1,5 timme till köbiljetterna och sen var det 1,5 timmes kö igen! Som tur var hade jag lånat ut Theo till farmor, tagit med mig mellis och tidningar och så träffade vi en hel del bekanta som vi kunde surra med under tiden. Hoppas de har fått igång sin webbokning snart så man slipper göra om samma procedur när det är dags för resten av familjen att ta vaccinations-sprutan. För vaccinera oss det ska vi!

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2009-11-13 17:31:16

Du kanske har läst om cirkusen i Luleå på Kyrkans hus! Det tycker jag är förjävla dåligt. I hortlax hade jag så tur att de var ingen kö 40 min innan stägning en dag så jag fick gå direkt o ta den. Tog inte ens 5 minuter! =)

Postat av: Brorsan

Publicerad 2009-11-13 22:09:13

Aldrig i livet

Postat av: Ammi

Publicerad 2009-11-14 15:03:18

Låter som ett knepigt system. Själv så halkade jag in på ett bananskal och var klar på två minuter :)

Skönt att ha det avklarat.

Postat av: Bitte

Publicerad 2009-11-16 23:02:05

Va jobbigt att vänta så länge.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela