jeanytt

Jul i vårt hus

Publicerad 2009-11-29 16:24:40 i

Julpynta gick rätt så fort i år eftersom Ida tar nästan alla tomtar till sitt rum. I år önskade hon sig även julgardiner så det fick hon. Varje år brukar hon dessutom få en paketkalender och varje år är det svårt att hitta vettiga lagom dyra saker till den. Men i år verkar det inte bli något problem... eftersom min kära dotter testat sina föräldrar i den grad att hon redan innan december månad börjat har förlorat fyra paket... suck. Nåja, vår poäng verkar ha gått fram nu. 
  
I går var jag på årets första julfest- denna gång med gymet jag tränar på. Vi hade tävlingar och åt och drack gott efterråt. Mycket trevligt! Mitt bidrag i själva tävlandet var nog inte mycket att "hänga i julgranen". Jag irrade nämligen bort mig i grenen strutfotboll. Men de som såg på hade i alla fall roligt... - det bjuder jag på!

Idag skippade vi skyltsöndag på stan till förmån för en mysig hantverksmarknad i Fagervik. Jag handlade visserligen ingenting men det är stämningen den ger som jag var ute efter. Sen jag fick barn har jag blivit en stort fan av julen. December är numera en månad när jag frivilligt bakar och pysslar med smått och gott till tonerna av julmusik med tända ljus och varm glögg inom räckhåll. Mysigt!

Glad första advent på er!


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-30 22:32:30

Vi valde också bort stan och drog till Lillpite där alla går man ur huse på skyltsöndag. Jag och Moa var på Fagerviks marknad på lördan och det är sååå mysigt, även om man inte köper nåt.

Vi kommer förrestan gärna på "pysselstunden". Du hann före mig att styra upp det hela klart. Jag hade pratat med Linda om att vara här, utan att sätta datum, och då hann du före. Bara vi träffas så är jag nöjd! Pyssel tar vi med oss och Moa längtar redan - hon e ju LITE pysslig av sig...

Kram ullis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela