jeanytt

Kyrkmarknad

Publicerad 2009-06-29 11:51:42 i

På kyrkmarkandens sista dag hittade jag dit. Med mig hade jag en kompis från Luleå och hennes barn. Det var bara det att  jag tagit fel på tiden så vi var där två timmar för tidigt. Hmm.. vi fick vända om och åka till badstranden en stund. Det blev bra det med. Tillbaka på markanden hittade jag något som jag på senare år insett att jag behöver. Det är en sak som jag hånade min släkting för när hon köpte en, eftersom det DÅ var en helt onödig grej i mina ögon. Jag pratar om en "Wrapmaster" som skär av plastfilmen när man ska plasta in mat. En mycket- bra-att- ha-sak. Kyrkmarknaden är föresten alltid en trevlig marknad att gå på och så även i år! Johan var hemma igår vilket var tur för oss för han hade middagen klar när vi kom hem. Grillat älgkött- mums! Det behövdes för både vuxna och barn hade slut på energi. Ida var så trött när vi skulle gå till bilen att hon gick rakt in i en lyktstolpe... då fick hon åka i Theos vagn resten av vägen och Theo som var less på att sitta i vagnen fick åka bärsele, så då blev alla nöjda och glada igen. Utom möjligen min rygg...


Lek i trädgården när energin fyllts på efter middagen.      

Kommentarer

Postat av: Ammi

Publicerad 2009-06-29 17:39:43

hahahaha.... jag minns en annan tjej som gick in i en lyktstolpe första dagen jag kände henne ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela