jeanytt

En glamour morsas bekännelse

Publicerad 2009-06-10 12:06:21 i

Igår kväll var vi och kollade in när två av Idas kusiner skulle gå på stundentbal. Ida hade en kompis från dagis med sig som skulle följa med. Min tidsplan sprack och det blev lite stressigt att hinna dit för balparen skulle börja anlända redan klockan 17.00 och jag ville ha mätta ungar med mig. Men vi hann! På utsatt tid träffades vi hos Idas faster för att åka dit i samlad trupp. Men då undrade Idas faster om jag skulle se ut så där? Vad då?- tänkte jag...
I alla hast hade jag glömt att titta mig själv i spegeln. All koncentration hade gått till att packa skötväska, mata Theo, byta blöja, fixa mat till tjejerna, packa vagnen i bilen, packa ner mellanmål etc.. jag hade inte kammat håret på mig själv, hade inget smink, och en stor fläck av barnbajs mitt på magen!  Snyggt... som tur var fick låna en tröja och lite hårgelé och så kunde vi ge oss iväg. Väl där så tog det en bra stund för alla paren att gå sin uppvisningsrunda på den lååååånga röda mattan fram till entrén. En av Idas kusiner var dessutom näst sist så vi fick vänta. För Idas kompis blev väntan nog så lång, så hon lade sig ner på marken och tog en tupplur... zzzz. Men det var värt väntan för balparen var väldigt fina, särskilt Ida-Thereses kusiner! De bilder jag tog på dem får jag tyvärr tillgång till först om ett par dagar, så tills vidare får jag och ni hålla tillgodo med de bilder som Sofie tog- som ni hittar på hennes blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela