jeanytt

Att rösta är en rättighet att vara rädd om!

Publicerad 2009-06-08 10:11:29 i

Jag läser i den lokala morgontidningen (PT) att piteborna var bäst i länet på att rösta och jag blir glad! Sen läser jag att det trots det inte ens var hälften av de röstberättigade i kommunen som faktiskt gick och röstade och då blir jag beklämd. Det finna faktiskt än idag år 2009 länder i världen där man slåss för att få rösta- där det inte är en självklarhet? Att rösta -oavsett vad frågan gäller- är en rättighet att vara rädd om anser jag! 

Kommentarer

Postat av: Ammi

Publicerad 2009-06-09 20:48:49

Jag kan bara instämma! Visst blir man beklämd när det är ett så lågt röstdeltagande. Jag fattar faktist inte riktigt hur folk resonerar... hmmm...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela