jeanytt

11000 steg, tjejkväll och trädgårdsarbete

Publicerad 2009-06-28 00:13:54 i

I fredags gjorde jag och ett par andra hemmamammor en utflykt med våra barn. De stora cyklade och de små åkte vagn. Utgångspunkten var Bergviken och målet var lunch på Frasses. Det blev en hel del stopp på vägen, men det gick ändå över förväntan eftersom det var 25 grader varmt och strålande sol! Jag hade stegräknaren på mig- 11000 steg blev det och då är man värd en burgare.
På kvällen hade de midsnattsöppet på stan så jag och en tjejkompis var både på bio och shoppade loss UTAN barn. Jag köpte en fin solklänning till mig själv och så lite smågrejer till barnen. Det var skönt att få egentid i enbart vuxet sällskap. Johan har föresten en sån kväll nu- han är och firar en av våra vänner som fyllt jämt och de gör en helkväll på krogen. Jag hoppas att de har det lika trevligt som jag hade det i går. Jag har föresten haft det bra även idag. Ida följde med morfar och hans familj på fotboll (Pite Summer Games), så jag hann med lite fix i trädgården. Det behövdes. Nu i kväll har jag haft besök av några vänner och deras barn. Det var en varm kväll så vi kunde sitta ute -jättemysigt!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela