jeanytt

Solros

Publicerad 2009-08-24 21:55:40 i

Helgen gick i rasande tempo. På lördagen blev Idas kusin tonåring. Släktkalset kom dock mest att handla om en bilbrand. Min svägerskas bil brann upp och de hade tur i oturen.
Söndagen ägnade vi till att storstäda huset- och det behöves (igen)! Ibland känns det som man lever i ett ekorrhjul...det går runt...det går runt... Men nu är det gjort och fint ett tag i alla fall. Efter att vi varit så duktiga så valde vi att äta middag på restaurang på kvällen. Bara en pizzeria visserligen men för en 5-åring är det stor lyx! Vardagslyx- mycket trevligt!
Idag var första dagen som Ida var hemma medan kompisarna var på dagis. Jag inser redan nu att det kommer att krävas viss mammatålamod när min stortjej blir kompissugen och rastlös. Men hur än det är med det så är hon min solstråle- min solros! 

Den här fina solrosen växer vilt i skogen vid oss... dvs vi har inte planterat den där,
men någon har kanske tömt någon kruka där någongång eller nått. Kul är det i alla fall!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela