jeanytt

Sten,sax och påse

Publicerad 2009-08-09 20:47:00 i

Vi har haft en riktigt bra helg! I går var vi och såg revy SM på Pitehavsbad (med många goda skratt!) och efteråt åt vi middag med vänner här i byn. Trevligt! Vädret var fantastiskt varmt ändå in på sena kvällen och efter att ha badat i poolen i timmar slockande Ida i deras soffa. När vi skulle hem funderade vi på hur vi skulle få hem Ida-Theresé eftersom barnvagnen var upptagen med en sovande lillebror (Johans rygg är vi numera rädd om). Men vi fann råd och lånade skottkärran! (ingen bild, sorry. ) Väl hemma insåg vi att det var väl sent och att någon av oss inte skulle få sova så många timmar innan Theo skulle vakna. Vem denna någon skulle vara var däremot inte alls självklart så vi lät "sten, sax och påse-leken" avgöra saken. Jag vann- tack och lov! zzzzzzzzz Johan fick ta tupplur i hängmattan idag istället. Jag har ägnat dagen ute- fixat i trädgården, badad och till och med tvättat bilen. Det behövdes. Nu i kväll är Johan på skjutbanan och har Ida med sig. Jag och Theo har gått en lång skön promenad och nu känner jag mig redo att möta den gigantiska tvätthögen som väntar i soffan.              

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-09 21:55:46

Hej vännen!

Underbart att få en sån överraskning av Johan! Hörde att ni hade kul och det var förmodligen skönt bara att vara utan kidsen just där och då?! Ha det gott i solen och värmen!

Kram Ullis



PS Getingstick lindras om man gnuggar alvedon mot dem - just in case...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jeanette

Jeanytt är en blogg där släkt och vänner ska kunna följa med i mitt vardagsliv som heltidsarbetande tvåbarnmor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela